نوشته های علی رسولی

اینجا نوشتن و فکر کردن را می آموزم

نوشته های علی رسولی

اینجا نوشتن و فکر کردن را می آموزم

طبقه بندی موضوعی

کانال مهارت های ارتباطی

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ب.ظ

تقریبا تمامی آنچه که تا کنون آموخته ایم و تجربه کرده ایم و همه تخصص و اطلاعات و دانشی که کسب کرده ایم در مغزمان انباشته شده است، تا زمانی که تصمیم می گیریم در قالب گفتگو با دیگران، نوشتن یا انجام کاری اطلاعات خود را به محیط اطرافمان منتقل کنیم و بر محیط اطرافمان تاثیر بگذاریم.

ما معمولا روی بهبود و رشد قدرت تفکر و تحلیل و افزایش دانش و اطلاعات خودمان تمرکز می کنیم و از جنبه های مهم دیگر غافل می شویم. اینکه، برای ارزش آفرینی و تاثیرگذاری بر محیط، باید بتوانیم آنچه در مغزمان انباشته ایم را به خوبی به محیط اطراف (و دیگران) منتقل کنیم.

در دنیای امروزی، بخش اعظمی از تاثیرگذاری ما از طریق گفتگو یا نوشتن حاصل می شود. بدون این مهارت های ارتباطی، هر چقدر هم که برای خودمان حرفه ای و مغز متفکر باشیم، نمی توانیم حضوری سازنده و مفید و موثر در کنار دیگران داشته باشیم.




من برای تقویت مهارت های ارتباطی خودم تصمیم گرفتم که کتاب "seven challenges in communications" که متمم توصیه کرده را مطالعه کنم. برای این منظور، یک کانال تلگرامی ایجاد کردم تا بصورت روزانه ترجمه خودمانی مطالب کتاب را همراه با تصاویر و تمرین های جذاب در کانال بگذارم تا هر روز ذهنم با این مطالب درگیر باشد و مصداق های آن را در بین تعاملات روزانه ام جستجو کند و بتوان مطالب گفته شده را تمرین کرده و یاد بگیرد. در صورتی که چنین مطالبی می تواند برایتان مفید باشد، خوشحال می شوم که در این کانال عضو شده و مرا همراهی کنید.

در اینجا نمونه ای از پست های کانال را قرار می دهم:



آدرس کانال:     telegram:  @WeLearners

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۶
علی رسولی

نظرات  (۱)

۲۰ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۳۰ علیرضا داداشی
سلام.
چه کار خوبی کردید.
هر چیزی به ما فرصت بیشتر برای نوشتن بده، توانایی هامون رو در چند بعد ارتقاء می ده،در تفکر، در نوشتن، در خواندن و ... در زندگی کردن.
موفق باشید.

راستی لینک پیوندی که برای وبلاگ من گذاشته اید نیاز به اصلاح دارد . من چند ماهی است که از پرشین بلاگ به بلاگ آی آر تغییر آدرس داده ام.
ardadashi.blog.ir
 ارادتمندم.
پاسخ:
سلام علیرضا
من معمولا از طریق روزنوشته های محمدرضا به وبلاگ هایی که آپدیت میشن سر میزنم، بخاطر همین متوجه خرابی لینک نشده بودم.
با عرض پوزش، لینک رو درست کردم. خیلی ممنون که بهم خبر دادی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی